Twitter'da

SonDakikaTurk.com'dan Son Dakika Haberleri

8 Haziran 2013 Cumartesi

Düşünce Özgürlüğü



Ne kadar Özgürüz?

Bir söylentiye göre Özgür bir Ülkede yaşıyoruz.. Bir söylentiye göre Özgür değiliz.. 


Peki ya Özgürlük?

Sosyal Medya ve Özgürlük kavramı ne kadar tuhaf dimi.. 

Özgürce haykır! Özgürce yaz! Özgürce konuş!  ( sonra içeri alsınlar )
( Dipnot : Küfür, hakaret, tehditten değil özgürce yazabilmekten bahsediyorum )

Sosyal Medya denilen yerde ne kadar Özgürüz?  Ne kadar Özgürsünüz?

Yazdığın postlar, paylaştığın fotoğraflar, videolar, tweetler, retweetler hatta..


Hanginiz bu yüzden hakarete maruz kalmadı? Hanginiz ötekileştirilmedi?  Hanginize şucusun, bucusun denilerek hakaretler,küfürler hatta tehditler savrulmadı? 

Özgür bir ülkede isek kendi fikrimizi özgürce söylemek neden ötekileştiriliyor? 
Arkadaşım ben bunu düşünüyorum, sen şunu mu düşünüyosun? düşün! -Diyemiyorlar..

Ben bile bunu yapıyorum bazen.. Evet insan kendinden başlamalı eleştirmeye.. 
Başkaları " Sen önce kendine bak lan" demeden kendine bunu demeli..

Bende birçok kez dedim, diyorum da.. 

Ama burada demek istediğim şu; 
Eğer özgürlüğü savunan biriysen, özgür düşünce, özgürce yaşamayı savunuyorsan, bunu partici veya örgüt olarak yapsan bile, Faşist köpek! Şerefsiz! senin bilmemneni ne yapiyim. ana, bacı,soy, sop sövmeler vb gibi küfürleri eden kişi Hangi özgürlükten söz edebilir? 
Hangi özgür yaşamdan, özgür iradeden, özgürce paylaşmaktan söz edebilir?
Daha özgürlüğün ne olduğunu bilmeyen biri, kendi savunduğunu sandığı görüşü bile kavrayamayan biri nasıl tehditler, hakaretler savurabilir? 


Bu ırkçılığın,faşistliğin daniskası değil midir? 

Eğer Özgürlük Sana göre tek taraflı ise, 
Sen : Ben Özgürlük istiyorum diyorsan, senin tarafında olmayan biri özgür yaşayamacak mı? Vurun kırın öldürünle çözmek mi sizin özgürlüğünüz? 

Eğer Özgürlük HERKES için ise, ki zaten böyledir herzaman.. Sen benim düşünceme, Ben senin düşüncene saygı duymalı mıyım? Evet. 

Bana göre özgür olmak ile senin savunduğun özgürlük arasında dağlar kadar fark var.

Bırakın da ( Size göre ) Savunduğunuz Özgürlüğü getirtemediğiniz Ülkede insanlar özgürce konuşsun. Öyle yada böyle, sana göre zıt veya seninle, ne istiyolarsa yazsınlar, yazabilsinler.

Üstteki cümlede akla gelen ilk soru : Sen özgür yazamıyor musun? olacaktır. Bu yazıya gelecek her hakaret küfür Özgür Düşünce'ye gölge düşürür. Ben yine yazarım ama istihabaratları geniş adamların. Baksanıza tc den ev adresime kadar bulup tehdit edebiliyorlar ÖZGÜRCE. 
işte onların Özgürlüğü kendilerine sadece.. 

neyse..

Bana göre Ülkem Özgür ama başımızdakilerin yasakçı, ben-cil, inatçı tavırları bu özgürlüğe gölge düşüyor.. Baksanıza insan rahatça eylem bile yapamıyor..



Saygılarımla..



Not: Yazar yada editör değilim bu yüzden kimse Türkçe öğretmeni kesilmesin. Bende istediğim tarzda Özgürce, kendimce yazdım. 

Okuyanlara bin teşekkür..


0 yorum:

Yorum Gönder